Sunday, December 28, 2008

sayangilah ibumu....

bertuahnya seorang wanita yg bergelar ibu.....

mu'wiyah Ibn Jahimah pernah dtg kpd rasulullah s.a.w dan berkata:Ya Rasulullah,aku ingin pergi berjihad!
Aku telah datang kpdmu untuk mendapatkan nasihatmu. Rasulullah betanya kepadanya: Adakah ibumu masih hidup??
Ya! jawabnya. Rasulullah kemudian berkata:jagalah dia krn syurga itu dibawah tapak kakinya"
(An-Nasai)

Abu Hurairah berkata:'Seorang lelaki dtg berjumpa Rasulullah s.a.w dan berkata: Ya Rasulullah kepada siapakah
yg perlu aku dahulukan?? Baginda menjawab: "ibumu" dia bertanya lagi: kemudian? Rasulullah menjawab: "ibumu"
dia betanya lagi: kemudian?? Rasulullah menjawab : "ibumu"
Dia bertanya lagi: kemudian?? Rasulullah menjawab: ayahmu
(Al-Bukhari dan Muslim)

subhanallah...bertuahnya wanita yg bergelar ibu....menjadi tiket buat anak2 utk melangkah ke dalam syurga!!!!

umi....ana syg pada umi!!!!!!!

No comments:

SIAPA SAYA

My photo
Tasek Gelugor, Pulau Pinang, Malaysia
Puteri sulung dan tunggal kepada Encik Hamali dan Puan Munirah. ::TASKI ABIM:: ::SEK KEB TASEK GELUGOR:: ::SEK MEN SAINS RAJA TUN AZALAN SYAH(SERATAS):: ::ALLIED HEALTH SCIENCES, CFSIIUM:: :: BACHELOR OF DIETETICS IIUM '11-'15
SAYA SAYANG ANDA SEMUA KERANA ALLAH

MEREKA KATA....

Get widget here

Blog Archive