Tuesday, February 16, 2010

HINA RASULULLAH DI FACEBOOK


Tengah khusyuk meng'clean up' inbox di email...saya terpandang satu email yang dikirim pada saya....tajuk Komen kurang ajar di FB. Kenapa tiada tindakan terhadap kebiadaban bahasa mereka ni?? ..cukup membuatkan jiwa saya terketaq dan berombak MySpace...cepat ja tangan ni klik dekat email yang di terima...ada satu attachment gambaq....cepat2 saya klik....

Bila dah habis download saya terus bukak attachment tadi....MasyaAllah.....nak tahu apa yang saya dapat....tengok kat bawah nih.....

comment kurang ajaq dan tak menghormati Rasulullah

Rasa sedih sangat2. Sedih sebab pikir apa nasib diorang dekat akhirat nanti??Apa yang diorang nak jawab depan Allah dan Rasulullah nanti....MasyaAllah..moga Allah bagi hidayah kepada diorang...

Lagi sedih dan menakutkan....bila terpikir....apa KITA nak jawab depan Allah dan Rasulullah nanti???? Apa tindakan yang kita buat??? Kita goyang kaki ja ka?? Kita gelak sama ka???

Takut2 nanti kat dunia kita buat amalan..buat amal ma'ruf nahi mungkar...tapi sebabkan kita tak ambil apa2 tindakan bila diorang hina Allah..hina Rasulullah..hina Islam...dekat akhirat nanti bila Allah soal diorang kenapa diorang buat macam tu?? diorang jawab..."tak dak sorang pon orang muslim yang tegur kami"....masa tu kita nak jawab apa lagi dekat Allah?? ...maka tercampaklah kita dalam api neraka disebabkan kelalaian kita sendiri...nauzubillahhi minzalikh....

Moga Allah jauhkan kita dari api neraka...bangkitlah umat Islam sekalian....mana tanggungjawab kita sebagai KHALIFAH di muka bumi Allah nih?????mari kita rapatkan dan kuatkan saf kita....kita bangun tengakkan balik Islam dekat muka BUMI ALLAH ni.....moga SYURGA ALLAH buat kita....

وَ إِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّيْ جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيْفَةً قَالُوْا أَتَجْعَلُ فِيْهَا مَن يُفْسِدُ فِيْهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَ نُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّيْ أَعْلَمُ مَا لاَ تَعْلَمُوْنَ

[30] Dan (ingatlah) tatkala Tuhan engkau berkata kepada Malaikat : Sesungguhnya Aku hendak menjadikan di bumi seorang khalifah. Berkata mereka : Apakah Engkau hendak menjadikan padanya orang yang merusak di dalam nya dan menumpahkan darah, padahal kami bertasbih dengan memuji Engkau dan memuliakan Engkau ? Dia berkata : Sesungguhnya Aku lebih mengetahui apa yang tidak kamu ketahui. (AL BAQARAH:30)

4 comments:

Asadullah said...

Sedihnye... kalau ye pun jgnlah menghina agama org lain...

suhaila_annur said...

Astaghfirullah.. Sangat sedih fenomena ni berlaku.. Macam berentetan... Baru2 ni pun ada jugak berlaku..

cahaya bisikan rahsia said...

asasullah~..sangat sedihkan....hmmm

suhaila~ macam2 sekarang....

Muhammad Afiq said...

sabar je la..mungkin diorg masih belum faham...

SIAPA SAYA

My photo
Tasek Gelugor, Pulau Pinang, Malaysia
Puteri sulung dan tunggal kepada Encik Hamali dan Puan Munirah. ::TASKI ABIM:: ::SEK KEB TASEK GELUGOR:: ::SEK MEN SAINS RAJA TUN AZALAN SYAH(SERATAS):: ::ALLIED HEALTH SCIENCES, CFSIIUM:: :: BACHELOR OF DIETETICS IIUM '11-'15
SAYA SAYANG ANDA SEMUA KERANA ALLAH

MEREKA KATA....

Get widget here

Blog Archive