Thursday, June 17, 2010

SELAMAT JALAN SRIKANDI SOLEHAH

23 MAY 2009

"Assalamualaikum, nama akak Fatima Zurwanti BT Zukifly. Panggil je Kak Atim. Nama adik?"

Itulah pertama kali ana berjumpa dengan kak atim. Ta'aruf antara kami bermula di hari pertama pendaftaran ana di UIA PJ. Hari-hari awal di UIA PJ agak senang dengan kehadiran kak atim. Kak atim banyak memberi tunjuk ajar apa yang perlu dibuat.

Alhamdulillah dalam masa yang singkat kami mula jadi rapat. Macam adik dan kakak kandung. Kak atim suka sangat makan lolipop. Suka sangat tarik hidung ana dan akan panggil ana dengan panggilan 'budak buchuk'. Huhu. Sangat suka sebab terasa kemesraan berukhwah disitu.

Banyak benda yang ana dan kak atim buat bersama. Makan bersama, pergi program bersama, solat bersama, tidur bersama, macam-macam lagi. Kalau duduk dengan kak atim, tak kering mulut dia menyampaikan nasihat untuk kita semua. Macam-macam yang akan dia buat dan semua tu ada sebab kenapa dia buat. Itu yang buat semua orang suka dan sayang sangat dengan kak atim.
Dalam MRC ZC, kak atim pegang jawatan biro disiplin. Kak atim akan tegur apa-apa benda yang tak betul. Dia tak akan biarkan benda yang tak betul diteruskan saja. Sangat-sangat puji dengan sikap kak atim. Dia tak kisah apa yang orang cakap asalkan dia buat benda yang betul.


16 JUN 2010

Selamat Jalan kak atim sayang. Kak atim dah buat yang terbaik didunia ni. Sekarang masa kak atim untuk berehat disana. Mesti kak atim seronokkan? Sebab kak atim pergi dalam bulan REJAB. Kak atim boleh jumpa mama kak atim dekat sana. Kan kak atim selalu kata, kak atim rindu sangat dekat mama kak atim. Kalau boleh memang tak nak bagi kak atim pergi. Tapi, Allah lebih sayangkan kak atim. Kami hanya pinjam kak atim saja. Pemilik sebenar dah nak ambil. Jadi kita kena pulangkan balik. InsyaAllah kami cuba untuk ikhlas dan redha. Kak atim tunggu kami semua dekat syurga ya. InsyaAllah kita akan jumpa nanti. SELAMAT JALAN KAKAKKU SAYANG. InsyaAllah kami akan sambung dan teruskan perjuangan mu disini.

Alhamdulillah buat kali terakhir, Allah bagi kesempatan untuk kita bersama dalam van jenazah. Setakat itu yang mampu najwa hantar. Perjalanan terakhir bersama jenazah akak dalam van jenazah takkan najwa lupakan sampai bila-bila. Kali ini cukup berbeza. Kalu dulu dalam LRT akak selalu banyak cakap. Tapi kali ni akak diam kaku. Hanya doa yang mampu adik buchuk akak ni kirim. Moga berbahagia di sana. Dan tunggu dan sambut najwa di sana nanti. InsyaAllah kita akan berjumpa......


p/s:tak der lagi orang yang akan tarik hidung dan panggil ana 'budak buchuk'. Missed the call.

3 comments:

dakwatunnisa said...

InsyaAllah, kak atim pergi dalam keadaan tenang. Mg kita dapat bertemu kak atim di syurga kelak.

ukhti_mujahadah said...

takziah utk ukhti.
smg kita semua bakal dipertemukan di syurga Allah jika di dunia ini, kita tidak berkesempatan utk bersua lagi.
uhibbuki fillah

Syabab said...

Inna Lillahi Wainna Ilaihi Rojiuun..Moga Arwah berada bersama2 dgn Serikandi2 pejuang islam..yg masih hidup istiQomahlah dlm perjuangn..moga kita mati sbgai syuhada'..insyaAllah..amin..

SIAPA SAYA

My photo
Tasek Gelugor, Pulau Pinang, Malaysia
Puteri sulung dan tunggal kepada Encik Hamali dan Puan Munirah. ::TASKI ABIM:: ::SEK KEB TASEK GELUGOR:: ::SEK MEN SAINS RAJA TUN AZALAN SYAH(SERATAS):: ::ALLIED HEALTH SCIENCES, CFSIIUM:: :: BACHELOR OF DIETETICS IIUM '11-'15
SAYA SAYANG ANDA SEMUA KERANA ALLAH

MEREKA KATA....

Get widget here

Blog Archive