Sunday, June 12, 2011

PATUNG>>KEPOMPONG>>RAMA-RAMA??

Sepanjang tempoh cuti ini, saya banyak memerhati. Memerhati setiap perkara yang terjadi di sekeliling saya dan jugak ke atas diri saya. Setakat hingga ke hari ini, Alhamdulillah cuti kali ini agak lain dari cuti yang sebelumnya.

Kalau sebelum ini saya bagaikan PATUNG di negeri sendiri, cuti kali ini saya sudah mula mendapat rentak dan ruang untuk bergerak walaupun pergerakkan itu agak terbatas. Alhamdulillah. Sekurang-kurangnya saya sudah menjadi KEPOMPONG di negeri sendiri. Moga-moga proses untuk menjadi RAMA-RAMA yang cantik dan bebas di negeri sendiri tak mengambil masa yang lama. Kalau dulu, saya bercita-cita nak 'berkhidmat' di negeri lain gara-gara tercari-cari ruang dan peluang yang ada, namun kini, saya sudah mula JATUH CINTA di negeri sendiri, PULAU PINANG negeri yang memiliki majoriti masyarakat CINA yang kian sedar cuma melayu saja yang masih layu lagi.

Masalah transport merupakan masalah UTAMA saya untuk turun ke mana-mana. Lesen kereta memang ada saya dah ada lesen tetap ok..no P anymore..huhu  tapi, maybe sebab I'm the only daughter so umi dengan abah agak tak harap sangat untuk saya drive. Kadang-kadang terpikir jugak, kalau tak harap kenapa suruh ambik lesen yer?? Hmmm. So, weekend sajalah yang boleh turun berpogram pun. Tu pun umi hantar. Nak drive sendiri tak kasi..huhuhu. Maybe kena cari seorang DRIVER yang boleh bagi LESEN untuk saya turun berpencak di program dengan bebasnya.

This is my dream car, SILVER MYVI. Tak taulah kenapa saya minat sangat dengan MYVI ni. Maybe sebab nampak cool and ayu. Selalu sangat terbayang saya bawak kereta ni turun berpogram dengan sahabat-sahabat. Bila la agaknya yer?? Saya selalu sangat berdoa semoga oneday nanti saya mampu beli kereta ni untuk saya infakkan untuk perjuangan. Cemburu dengan kawan-kawan yang selalu infakkan kereta mereka untuk perjuangan Islam. InsyaAllah, oneday I'll follow. Doakan yer..AMIN..


NOTA HATI:

1)Mintak semua sahabat-sahabat doakan saya agar dapat menjadi rama-rama yang cantik dan bebas secepatnya yer. Saya cemburu sangat dengan sahabat-sahabat yang dah lama jadi rama-rama nih.

2)Ada yang nak hadiahkan MYVI SILVER untuk saya? Ehem..

3 comments:

~UmmU SoLehah~ said...

salam.

tempahan tudung labuh koshibo dan purdah dengan harga berpatutan. rujuk di blog saya

munirah.zulkifli said...

njwa..smua org melalui proses y sama..km dl pon sm jgk..patung..tp alhamdulillah..skrg dh blh begerak skit..

so..nothing impossible..kita y kena buktikan y kita ni mampu..kita y kena meyakinkan parents kita..dan bayaran untuk itu bukan mudah..jd jgn mengeluh..=)..usaha lagi..tunjukkan y anda boleh berdikari..insyaallah nnt jd lah anda rama2 itu..

oranglidi said...

so, lepas rama-rama ape lak?

SIAPA SAYA

My photo
Tasek Gelugor, Pulau Pinang, Malaysia
Puteri sulung dan tunggal kepada Encik Hamali dan Puan Munirah. ::TASKI ABIM:: ::SEK KEB TASEK GELUGOR:: ::SEK MEN SAINS RAJA TUN AZALAN SYAH(SERATAS):: ::ALLIED HEALTH SCIENCES, CFSIIUM:: :: BACHELOR OF DIETETICS IIUM '11-'15
SAYA SAYANG ANDA SEMUA KERANA ALLAH

MEREKA KATA....

Get widget here

Blog Archive