Thursday, November 24, 2011

Keseorangan + Ujian=SABAR



2 minggu ini, cukup menguji diri dari segenap sudut. Namun, ujian yang diterima taklah sehebat ujian yang sahabat-sahabat saya yang lain lalui. Allah, dengan ujian sekecil ini pun saya masih terumbang-ambing.


Dalam 2 minggu ni, terasa diri BERSEORANGAN. Bila bermacam-macam ujian datang, saya hanya mampu menangis seorang diri. Tak mampu untuk saya luahkan pada adik-adik dan kakak-kakak saya. Mereka juga mempunyai commitment yang lebih banyak dan lebih penting. Tak sanggup rasanya untuk saya bazirkan masa mereka hanya sekadar untuk minta mereka menjadi pendengar.

Bumi Kuantan cukup memberi impak kepada diri saya. Saya akui, saya masih dalam proses menyesuaikan diri dari segi akademik, gerak kerja, emosi, dan segala-galanya. Ya! KUANTAN dan PJ memang berbeza. Berada di Kuantan, masing-masing membawa haluan masing-masing. Mungkin masih dalam proses adaptasi. Tapi, saya nak adik-adik dan kakak-kakak saya tahu, saya rindukan kalian semua. Saya rindukan ukhwah PJ. Saya nak ukhwah itu di Kuantan, dan saya nak ia semakin hebat. Saya tak mampu hadapi segalanya seorang diri. Saya perlukan anda semua.


Hanya doa dan bersabar yang mampu saya buat sekarang. Walau banyak mana pun ujian datang, sabar, sabar, sabar, dan mohon pada Allah. Sebab Allah pemilik segala-galanya. Dia yang mencampakkan rasa ukhwah itu dalam hati kita. Semoga Allah redha dengan ukhwah kita, dan dicampakkan dan disemaikan lagi ukhwah itu.




Apa yang ditulis, dari hati saya sendiri kerana saya sangat RINDUKAN adik beradik saya. Saya rindukan pelukan mereka bila saya ada masalah. Saya rindukan kata-kata nasihat mereka. Saya rindukan genggaman tangan mereka. Saya rindukan suara mereka tatkala mendendangkan lagu jihad. Saya rindukan segala-galanya tentang mereka.


Allah, sebelum aku kembali kepadaMu, izinkan mereka tahu bahawa aku sangat MENCINTAI dan MERINDUI mereka.


No comments:

SIAPA SAYA

My photo
Tasek Gelugor, Pulau Pinang, Malaysia
Puteri sulung dan tunggal kepada Encik Hamali dan Puan Munirah. ::TASKI ABIM:: ::SEK KEB TASEK GELUGOR:: ::SEK MEN SAINS RAJA TUN AZALAN SYAH(SERATAS):: ::ALLIED HEALTH SCIENCES, CFSIIUM:: :: BACHELOR OF DIETETICS IIUM '11-'15
SAYA SAYANG ANDA SEMUA KERANA ALLAH

MEREKA KATA....

Get widget here

Blog Archive