Friday, October 5, 2018

AMBIL VITAMIN C DENGAN BETUL

Bila tengok buah oren ni kan, kak wa teringat kenangan masa dalam pantang dulu.

Lepas bersalin, doktor dan nurse selalu pesan jangan lupa ambik Vitamin C, insyaAllah luka akan cepat sembuh.

Balik ja rumah, terus kak wa suruh suami belikan buah oren. Tapi, bila tengok harga sebiji, mak aiii MAHALNYA!!

Tapi, demi nak luka jahitan cepat sembuh, pejam mata jelah. huhuhu

Selain berfungsi untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka, Vitamin C jugak terkenal dengan vitamin untuk kecantikan dan kesihatan salur darah serta dapat meningkatkan sistem pertahanan badan kita yang selalu sangat terdedah dengan segala jenis penyakit.

Sebab itulah setiap hari kita kena pastikan tubuh badan kita mendapat Vitamin C yang mencukupi samaada daripada sumber makanan semulajadi ataupun dari supplement tambahan.


CARA MAKAN VITAMIN C DENGAN BETUL

1. Vitamin C ini adalah vitamin yang sangat sensitif dan boleh bertindakbalas dengan udara,air dan suhu.

Cara terbaik adalah ambil Vitamin C dari sumber semulajadi seperti buahan-buahan segar yang baru dipetik. Kerana, proses merebus atau mengukus makanan akan mengurangkan kuliti vitamin segingga 25%!!

2. Penyimpanan sayur dan buah-buahan dalam jangka masa yang lama juga boleh mengurangkan atau menyebabkan kehilangan Vitamin C yang terkandung di dalam makanan tersebut. Penat-penat beli sayur beli buah tapi khasiat yang dapat rupanya sedikit sahaja.

3. Separuh (50%) dari kandungan Vitamin C akan hilang di dalam proses memasak selama 20-30 minit. Apabila kita panaskan semula makanan tersebut, kandungan Vitamin C akan semakin berkurang.

4. Bagi lelaki, dos harian Vitamin C yang perlu diambil dalah 90mg manakala 75mg untuk wanita. nagi ibu yang hamil dan menyusukan, mereka memerlukan sekitar 85-120 mg Vitamin C sehari.

5. Walaupun kita dah usaha memasukkan Vitamin C ke dalam makanan kita, tubuh kita akan masih terdedah dengan radikal-radikal bebas yang akan mengurangkan dan menghilangkan Vitamin C yang sangat penting sebagai pelindung daripada jangkitan penyakit.




Jadi, kerana itu kita harus pilih Vitamin C yang boleh kekal berada lama di dalam saluran darah badan kita seperti Sustainable Vitamin C Shaklee yang melepaskan setiap 100mg pada setiap jam :)


Fakta yang mungkin ramai tak tahu, STRESS juga boleh mengurangkan kandungan Vitamin C dengan cepat ok!


Vitamin C merupakan vitamin yang sangat mudah untuk musnah dan keperluannya sangat berbeza untuk setiap individu terutamanya untuk perokok tegar dan juga orang yang selalu mengambil ubat tahan sakit. 1 batang rokok, mampu melupuskan 50-100mg Vitamin C dari dalam badan !!






Vitamin C Shaklee sangat terkenal dengan teknologi pelepasan masa atau formula sustained release dan sangat menjadi buruan ramai.

Bertapa hebatnya tubuh kita, hanya Vitamin C yang diperlukan sahaja yang akan digunakan, yang selebihnya akan larut dan dikeluarkan dari badan kita melalui air kencing. Oleh itu, jangan overdose. Membazir saja nanti.

Kalau nak rasa powernya Vitamin C Shaklee  ni, boleh cuba sekarang.

Yang bestnya 1 botol ni ada 180 biji dan tahan untuk 6 bulan!!

6 bulan JIMAT tak perlu beli Vitamin C dah.



Berminat untuk dapatkan vitamin Shaklee?
Boleh contact kak wa.
Nak cepat Whatsapp 013-3725993

MENGAPA SAYA?

Kak Wa merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta sangat mementingkan kesihatan anda. Hubungi Kak Wa untuk Kak Wa bantu anda dan keluarga anda untuk kesihatan yang lebih baik. Kak Wa akan beri konsultasi secara PERCUMA berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda dan jadual pengambilan yang betul.


PENGEDAR SHAKLEE
NUR NAJWA BINTI HAMALI
WHATSAPP : 013-3725993








No comments:

TIPS PENJAGAAN LUKA JAHITAN BERSALIN CEPAT SEMBUH & TIDAK TERBUKA SEMULA

Nak tau tak, selepas bersalin anak yang pertama, luka bersalin kak wa terbuka dan perlu dijahit semula pada hari ke sembilan selepas bersal...